1397-02-14 17:17
1499
1
53172
گلستان ما برررسی می کند :

بزرگترین نقطه ضعف نمایندگان گلستان : دخالت در عزل و نصب ها و خلع سلاح نظارت/ فرجام بی توجهی به مردم مردودی در سال 98 است

متاسفانه بدعتی در دولت بنا نهاده شده که فرمانداران و مدیران کل و استاندار با نظر مساعد نمایندگان انتخاب شوند ، طبعا چنین امری باعث تمرکز قدرت و  بوجود آمدن فساد و رانت شده و برخی نمایندگان متاسفانه با درخواستهای آنچنانی وظیفه خود را فراموش کردند .

به گزارش گلستان ما ؛ با گذشت دو سال از فعالیت کاری نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ، این روزها انتقادها به جمع هفت نفره مجمع نمایندگان استان بیشتر شده تا جایی که همراه با مردم ، حامیان این هفت نفر هم آنها را ضعیف ترین نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی 40 سال گذشته می دانند .

نبی هزارجریبی ، نورمحمد تربتی نژاد ، اسدالله قره خانی آلوستانی، قره جه طیار ، شهرام کوسه غراوی ، علیرضا ابراهیمی و رامین نورقلی پور هفت نماینده استان گلستان در مجلس دهم هستند .

به لحاظ مشی سیاسی 3 نماینده ( نورقلی پور ، تربتی نژاد و هزارجریبی) از لیست امید و اصلاح طلب هستند ، سه نماینده ( طیار ، کوسه غراوی و قره خانی ) مستقل و ابراهیمی ( با مشی اصولگرا ) می باشد ، همچنین سه نماینده از هفت نفر ( طیار ، کوسه غراوی ، نورقلی پور ) ترکمن ، یک نماینده سیستانی ( ابراهیمی ) و سه نفر ( تربتی نژاد ، هزارجریبی و قره خانی ) فارس هستند .

البته مجلس دهم به لحاظ عملکرد در نگاه کلان کشوری فوق العاده ضعیف ارزیابی می شود و این موضوع ارتباطی به استان گلستان ندارد که ما فقط این هفت نفر را فاقد عملکرد لازم بدانیم اما این هفت نفر می توانستند بهتر از این عمل کنند و فرصت خوبی در اختیار داشتند که با حاشیه روی و تمرکز روی مباحث بی خاصیت وقت خود را هدر دادند .

یکی از انتقادهای جدی به نمایندگان استان گلستان دخالت بی حد و حصر در کار قوه مجریه و عزل و نصب هاست که باعث شده تا از وظیفه اصلی خود که "نظارت" و "قانونگذاری "است ، دور شوند .

اشتباه بزرگ نمایندگان استان این بود که در کار عزل و نصب ها دخالت کردند و یا شاید هم در تله دولت افتادند ، چون این موضوع باعث می شود نماینده از کار اصلی خود که همانا نظارت است به دلیل اینکه فلان مسئول با نظر او انتخاب شده ، پرهیز نماید چون قبل از هر کس او زیر سوال می رود که فلان شخص را انتخاب کرده است .

متاسفانه بدعتی در دولت تدبیر و امید بنا نهاده شده که فرمانداران و مدیران کل و استاندار با نظر مساعد نمایندگان مجلس انتخاب شوند ، طبعا چنین امری باعث تمرکز قدرت در نزد نمایندگان و  بوجود آمدن فساد و رانت شده و برخی نمایندگان متاسفانه با درخواستهای آنچنانی وظیفه خود را فراموش کردند .

از شام خوردن در رستوران جردن تا مهمانی های خصوصی در ویلاهای روستای زیارت و ... مسائلی است که بارها توسط رسانه ها مطرح شده است و امری نبود که از چشمان تیزبین سایتها و فضای مجازی پنهان بماند و امروز افکار عمومی از این همه دخالت در انتصابها نگرانند ، انتصاباتی که فقط به صرف فعالیت انتخاباتی در ستاد فلان نماینده انجام شده و هیچ بدنه کارشناسی ندارد .

از بین نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نقش اسدالله قره خوانی ،  شهرام کوسه غراوی و نبی هزارجریبی در عزل و نصب ها خیلی پررنگ است ، این سه نفر بسیار علاقه دارند مدیران کل استان با نظر آنها انتخاب شوند و بسیار هم علاقه مندند که افراد انتخاب شده از حامیان آنها و فعالین ستاد انتخاباتی آنها باشند .

علیرضا ابراهیمی و رامین نورقلی پور نیز در رده های بعد از این سه نفر قرار دارند ، آنها هم تلاش زیادی می کنند تا منصوبین به آنها و یا لااقل از قومیت آنها فردی در نهادی منصوب شود .

اما شاید بتوان قره جه طیار و نورمحمد تربتی نژاد را معمولی تر و دارای شخصیتی که شان و جایگاه نمایندگی را حفظ می کنند ، بر شمرد ، این دو نفر حاضر نیستند به هر قیمتی بر روی یک انتصابی معاملعه کنند .

اسدالله قره خانی زمانی که حسن صادقلو از استانداری رفته بود و هنوز مناف هاشمی بر کرسی استانداری تکیه نزد ، با لابی که در وزارت کشور انجام داد هدایتی را فرماندار علی آباد کتول کرد ، همچنین از نقش پررنگ وی در انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و برخی معاونتهای صدا وسیما و صنعت و معدن و اخیرا شرکت گاز و ... نام برده می شود .

شهرام کوسه غراوی انتصابی جنجالی در اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی داشت که این جنجال به وزارتخانه نیز کشیده شد اما نهایتا با تهدید وزیر به استعفا ، اداره کل مجبور به اسخدام فرد معرفی شده از طرف کوسه غراوی شد . همچنین او سرمست از انتخاب گوهری راد کلاله ای به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش گلستان است که بارها در مراسم تودیع و معارفه ،محمدرضا وطنی به کنایه از برخی تحرکات در تهران سخن رانده بود که اشاره به دخالتهای کوسه غراوی داشت .

بقیه نمایندگان استان نیز همین طور اما نکته مهم اینکه مردم فراموش شدند و مشکلات عمده آنها روی زمین ماند ، مشکلاتی که مسئولان و نمایندگان مجلس علیرغم وعده هایی که دادند حل نشد در حالیکه برخی از این نمایندگان حتی جواب تلفن های مردم و حتی حامیان خود را هم نمی دادند و مدام در دفتر وزرا به دنبال استخدام اطرافیان ستادی خود بودند تا بتوانند برای دوره بعدی هم رای بیاورند غافل از اینکه مردم به عملکرد رای می دهند نه فعالان ستادی و با این روند شاید برای دوره بعدی هر هفت نماینده استان از نظر مردم مردود شوند .

انهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ash

باسلام وخدا قوت مطالب عنوان شده در نوشتار بالامثل همیشه، بسیار عالی و روشنگرانه وتاسف بار است .باید تاسف خورد به حال نماینده هایی که وظیفه خودرا فراموش کرده اند. وفقط به فکر منافع سطحی وشخصی خود و اطرافیان رانت خوار خود هستند.والبته تاسف برای خودمان.

0
0
پاسخ
1397-02-15 09:48

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.